30 junio 2014

 

"Ens va arribar l’oportunitat de participar en el projecte pilot d’Escola de Joves Emprenedors. L’Ajuntament es feia càrrec de subvencionar tot el projecte, pel que és sense cap cost per al centre i els alumnes"; "Aquesta iniciativa els ha servit per desenvolupar qualitats que no havien potenciat al màxim", explica José Teruel, director pedagògic de FP del Centre de Salesians Cartagena. ??En el projecte han participat 17 alumnes d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius, voluntàriament. Se’ls va presentar el projecte a tots els alumnes i es van seleccionar a 17 d’entre tots els interessats. Des de febrer a maig aquests jovens han après a conèixer-se millor i desenvolupar al màxim les seues habilitats per endinsar-se al món laboral. ?El curs ha consistit en quatre tallers amb dinàmiques i dos outdoors (dos jornades d’un dia complet amb activitats lúdiques i tallers formatius). La formació ha estat molt dinàmica, emprant eines de coaching, on els joves han après a descobrir-ne el potencial en aspectes que desconeixien relacionats amb els valors de l’emprenedoria. La formació ha estat realitzada principalment en les instal · lacions de salesians Cartagena. ?La Universitat Politècnica i l’empresa Motivia Junior també han col · laborat en aquest programa que incloïa quatre tallers per als adolescents, dues activitats d’outdoor i dues xerrades per a pares i professors.

Esforç i aprendre dels errors


En reconeixement a l’esforç en aquest programa, l’Ajuntament va fer entrega als alumnes d’un diploma. En l’acte de lliurament, el regidor d’Ocupació, Joaquín Segado, explicava: "amb aquest tipus d’iniciatives el que pretenem és que s’ensenyen a què es pot emprendre amb èxit, però és una tasca complicada en què es pot fracassar i que és bo cometre errors perquè d’això s’aprèn".


L’objectiu d’aquest programa ha estat el de fomentar en els joves el desenvolupament en habilitats clau per tenir èxit en qualsevol professió del futur, així com facilitar contextos d’aprenentatge per posar en valor les seues motivacions, interessos i qualitats personals aplicant les noves tècniques de Coaching. Això els ha permès adquirir un millor coneixement de si mateixos i, d’aquesta manera, els ha servit per definir el seu Projecte de Ocupabilitat.

"Els joves de hui en dia no han de plantejar-se si una carrera té eixida professional o no, han de triar el que més els agrade i s’adapte a les seues qualitats", aclaria Carlos Vicente, responsable del programa de l’ADLE, qui afegia que el important "és desenvolupar la capacitat d’assumir riscos i emprendre com una actitud".

Així, "els xavals s’ensenyaven a potenciar el seu talent que els diferencia de la resta i tenir més èxit en un futur, segons assenyalava una altra de les coordinadores d’aquesta iniciativa", Encarna Teruel.

Aquest projecte va dirigit a joves d’entre 15 i 20 anys, que cursen estudis de 4t de l’ESO, Batxillerat o Formació professional de grau mitjà o superior. És un repte per a tota la comunitat educativa, per als pares i la societat en general ajudar a adolescents i jovens a anar creixent de forma integral, conduint al desenvolupament de competències i noves habilitats que els preparen per poder respondre als reptes d’una nova era oberta per la crisi global en què vivim.

El factor clau, doncs, en el nou mercat laboral serà l’ocupabilitat. I aquesta nova qualitat neix de potenciar l’esperit emprenedor en els jovens i ajudar-los a que aprenguen a posar en valor els seus talents i fortaleses des de la autodisciplina i confiança, perquè sàpiguen crear el seu propi treball.

Tenint en compte que un dels principals problemes de la societat actual és l’escassetat d’aquest autèntic esperit emprenedor entre la joventut, aquesta iniciativa pretén aportar valor per donar una eficaç resposta als reptes educatius que necessiten els jovens.

 

 

També et pot interessar …