L’entitat ha recordat que gràcies a la X solidària en 2014 els centres juvenils poden educar a través de diversos programes socioeducatius a prop de 20.000 jovens; organitzar campaments d’estiu per al voltant de 19.000 menors; oferir orientació laboral als prop de 3.500 jovens; i formar 3.500 voluntaris seguint l’estil educatiu de Don Bosco.
La Conferación es va involucrar activament en la campanya promoguda per la pràctica totalitat del Tercer Sector (sector de l’economia compost fonamentalment per Entitats Sense Animo de Lucre). La Plataforma del Tercer Sector al costat de la Plataforma d’ONG d’Acció Social, la Xarxa Europea de Lluita contra la Pobresa i l’Exclusió Social a l’Estat Espanyol, el Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat, la Coordinadora d’ONG per al Desenvolupament, la Plataforma d’Organitzacions d’Infància i la Plataforma del Voluntariat d’Espanya han estat les xarxes promotores d’aquesta campanya a nivell estatal. Aquesta campanya ha tingut el 2014 presència activa en 22 localitats del nostre país on s’han organitzat actes informatius per sensibilitzar la ciutadania de la importància de marcar la casella solidària.
Concretament, la Conferación de Centres Juvenils Don Bosco ha promogut accions des del grup de la Comunitat Valeciana, implicant a les seues nou federacions autonòmiques i 127 centres juvenils i promovent una campanya de sensibilització específica per a l’àmbit salesià, desenvolupada conjuntament amb la Coordinadora Estatal de Plataformes socials Salesianes.
?La importància de la X
A finals de juny finalitzava el termini en què les persones contribuents podien presentar la seua declaració de la renda; una cita ineludible per a la ciutadania que permet que cada any les ONG puguen atendre quasi sis milions de persones vulnerables o en risc d’exclusió social.
Parlem de persones amb discapacitat, gent major, jovens, xiquets i xiquetes, persones malaltes de càncer, dones, immigrants, en definitiva, persones que gràcies al suport que reben de les organitzacions socials poden sentir integrades en la nostra societat. ?Així, aquest any sota la idea de convertir la declaració de la renda en una declaració d’amor a milions de persones en risc d’exclusió social va arrancar el concepte –almohadilla;DeclárateX, una iniciativa especialment concebuda per a la seua difusió en xarxes socials i destinada a aconseguir el compromís de les persones contribuents a marcar la casella de ‘activitats d’interès general considerades d’Interès Social’.
La iniciativa ha comptat amb la participació de cares conegudes del món del cinema i la televisió, com Ana Duato, Dani Mateo, Toni Garrido, Imanol Arias, Michelle Jenner, María Adánez, Enjuto Mojamuto, que s’han anat sumant al llarg del calendari del contribuent 2014.
?Declarar-se "X" a Twitter, Facebook o Instagram "s’ha posat de moda" i ha aconseguit ser una de les principals tendències durant aquests tres mesos aconseguint un total de 41.034.948 impactes a twitter.
En el panorama informatiu s’ha donat difusió a un total d’11 notes de premsa que han assolit 596 impactes en mitjans nacionals. A més, els mitjans més importants del país han donat difusió de forma desinteressada a l’espot i falques radiofòniques de la campanya ampliant de forma molt considerable l’abast del missatge.
D’altra banda, les empreses més significatives del país s’han sumat a aquesta iniciativa difonent entre el seu personal retribuït i associat la informació de la campanya. ?En definitiva, marcar la casella "X Solidària" és un gest d’amor anònim, gratuït, sense condicions i fàcil de demostrar, amb una simple "X" en la declaració de la renda. Es tracta d’un gest solidari i desinteressat a través del qual la persona contribuent té l’oportunitat de poder mirar "cara a cara" a quasi sis milions de persones vulnerables del nostre país i ajudar d’una manera molt concreta.