Per Salesians Comunicació.
L’Ajuntament de Sevilla va ser escenari el dijous 10 de juny de la presentació oficial de ENTREAPP, una aplicació turística de la ciutat de Sevilla per Android en el disseny i construcció han participat 300 joves d’entre 16 i 24 anys de Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius de quatre centres educatius de França, Itàlia i Espanya dins el programa Erasmus Plus. Entre aquests centres ha estat Salesians Triana, encarregat d’elaborar els textos amb els seus alumnes i crear l’aplicació informàtica. Aquesta nova App descobreix llocs amb encant, cultura, oci i gastronomia de Sevilla i és el fruit de tres anys de treball i de coordinació entre les institucions educatives participants.
L’acte de presentació va estar presidit per la delegada del Districte de Triana, Encarnación Aguilar, el delegat d’Hábitat Urbano, Cultura i Turisme, Antonio Muñoz –qui van agrair aquesta iniciativa, han destacat la importància que provingui de joves i s’han compromès a estudiar com encaixar-la en l’oferta turística de la ciutat-, i el director titular del Col·legi Salesià San Pedro de Triana, Diego Molina Aguilera. Així mateix, van assistir delegacions de la comunitat educativa dels quatre centres participants.
«És un orgull que hagin estat els Salesians de Triana els qui hagin participat en aquest projecte europeu i que siguin els joves els qui ho hagin dissenyat i desenvolupat. Aquesta tasca ha de, no només ser aprofitada per Turisme de Sevilla, sinó també coneguda pels nostres joves com un exemple d’emprenedoria i de col·laboració entre l’alumnat de diferents països europeus, que han pogut, a més, compartir experiències «, segons va comentar Encarnación Aguilar.
«Amb aquest projecte europeu aporteu el vostre gra de sorra a fer una Europa més forta i sòlida. Però també esteu contribuint a enfortir la destinació a Sevilla a través de la innovació i la tecnologia, així com a la recerca de la qualitat, la diferenciació, l’autenticitat i la sostenibilitat «, va dir Muñoz, qui ha ressaltat a més que aquesta App pot facilitar la distribució dels fluxos turístics més enllà del Centre de la ciutat i el casc històric de Triana. «Per això, anem a analitzar des de Turisme de Sevilla com aprofitar-la per a la promoció de la ciutat i la reactivació de l’turisme», ha conclòs.
Juntament amb Salesians Triana, han participat en aquest projecte Salesians Deusto, on s’han gravat les audioguies i elaborat els codis QR; el Licée Jacques Prevert de Versalles, també dels Salesians, que ha realitzat la traducció dels textos i la locució per nadius en francès; i la difusió de la mateixa i el disseny gràfic ha estat duta a terme des del centre italià Salesians Torí. Els quatre centres van decidir iniciar un projecte que permetria la participació d’alumnes i professors per motivar-los en el món de l’emprenedoria a través del patrimoni cultural europeu i dotar-los de competències lingüístiques i professionals per al seu futur laboral mitjançant la creació d’una App turística sobre la ciutat de Sevilla.
Aquesta App té un format innovador adaptat a les necessitats dels joves (codis QR, web, aplicació mòbil, sistema operatiu Android i IOS), inclou audioguies en diferents idiomes, és de fàcil actualització i, a més de ser dissenyada per joves, s’ha concebut per a gent jove.