Per Salesians Comunicació.
L’escola salesiana, en el seu afany per donar resposta als reptes actuals -i els de futur-, està en contínua evolució. El professor de Salesians Joan XXIII d’Alcoi, Juan José López, per donar resposta a aquests reptes el 2015, va iniciar un projecte que, amb el temps, s’ha convertit en una eina de programació i robòtica educativa que, a dia d’avui, compta amb més de 70.000 usuaris de 140 països.
Són nombrosos els esdeveniments d’índole pedagògica i tecnològica als quals Juan José López ha estat convidat a col·laborar amb intenció de difondre les bondats de la plataforma. Juan José ha participat en formacions per a les conselleries d’educació de diferents comunitats autònomes, ha exposat el seu projecte en fires de robòtica a nivell nacional i, últimament, presentava la plataforma en l’esdeveniment Google Educator Group “La FP que ve”, en el qual l’escola salesiana es feia present a través de la realització de tallers d’índole tecnològica.
«De tots és sabut que la professió de docent exigeix de la vocació com a ingredient fonamental en el desenvolupament professional d’un mestre. De la mateixa manera, si afegim, a aquesta conjunció de virtuts, la il·lusió per emprendre i innovar, ens trobem amb el paradigma de professor d’una escola salesiana», afirma Jorge Pastor, director de Salesians Joan XXIII d’Alcoi.
Així, en nombrosos centres educatius d’ensenyament general, superior i universitari, s’utilitza diàriament la plataforma que, de moment, alberga en el núvol centenars de milers de projectes de robòtica a través dels quals es dinamitza el coneixement STEAM entre els alumnes i usuaris i es fomenta l’aprenentatge col·laboratiu i el learning by doing.