Per Salesians Comunicació.
Més de 70 delegats locals de comunicació de les presències salesianes d’Espanya van participar durant el matí del dimecres 21 d’octubre a la sessió formativa ‘Disseny de l’estratègia i el pla de comunicació. Comunicació en temps de Covid’ amb l’objectiu d’adaptar la comunicació de les cases i entitats al nou context, tendint ponts i posant la comunicació al servei.
Entre els aspectes tractats es va destacar la importància d’un Pla de comunicació desgranant els passos a realitzar per a desenvolupar-lo, tenint en compte els públics de les entitats salesianes o escoles, els canals escollits i posant especial interès en assenyalar un objectiu general i concretar accions específiques, tot això dins d’una planificació temporal.
També es va parlar de la rellevància de determinar un pla de contingència i un pla en situacions de crisi assenyalant que «a l’hora de comunicar s’ha d’assegurar que la informació arriba i és compresa per tota la comunitat educativa». S’han assenyalat cinc objectius als quals convé prestar especial atenció a l’hora de comunicar davant un escenari com l’actual context Covid-19.
Cas pràctic: La comunicació en Salesians Sabadell
Marta Cartiel, delegada local de comunicació de Salesians Sabadell, va presentar el Pla de Comunicació de l’escola per als propers quatre anys mostrant els objectius i accions previstes per als seus diferents públics que van des de les noves famílies, fins als antics alumnes, passant per proveïdors o mitjans de comunicació. En la seva intervenció assenyalava «la importància de fidelitzar els públics».
Itinerari formatiu en comunicació
Aquesta sessió formativa, coordinada per les delegacions de Comunicació de la Inspectoria Maria Auxiliadora i la Inspectoria Santiago el Mayor, està immersa en l’Itinerari formatiu en comunicació proposat per al curs 2020-21 que va en línia amb els objectius inspectorials, en els quals s’insistia en la possibilitat d’adaptar una proposta d’itineraris formatius en comunicació davant el nou escenari digital i en la necessitat d’avançar en estratègies conjuntes de comunicació.
Les següents sessions formatives previstes per a aquest primer trimestre seran el 18 de novembre i el 16 de desembre i tractaran els temes ‘Com millorar la identitat digital? (Pàgina web, nocions bàsiques per a una millora del posicionament web i en xarxes socials, programació en xarxes …) i Campanyes de portes obertes / captació. Quins elements necessito? ‘ Totes les sessions es desenvolupen a través de Google Meet i seran gravades per posar-les a disposició de tots els delegats de comunicació.