En el primer any de vida, com si d’un nen inquiet es tractés, Occhiena no només va caminar de quatre grapes, com mostren alguns dels seus treballs en moda infantil, ara es permet donar els seus primers passos ferms per oferir al sector tèxtil una proposta productiva amb estil, innovadora, professional i sostenible. Els treballs, respectuosos amb el medi ambient i compromesos amb la societat, són un nou concepte que enfonsa les seves arrels en els valors salesians, com es comprova en dur el cognom de Mamà Margarita, pilar fonamental en la vida del seu fill Don Bosco.
Els serveis duts a terme durant aquest anys han estat orientats a:
– Dissenyadors / es que finalitzats els seus estudis volen comercialitzar les seves creacions.
– Empreses del sector interessades en desenvolupar un compromís amb la societat a través d’una producció ètica i sostenible.
– Dissenyadors / es i empreses del sector interessats per introduir-se en mercats internacionals.
– Professionals de la moda, responsables de producció, responsables de logística, professionals del màrqueting i la comunicació, emprenedors, propietaris o responsables de botigues, i en general tots aquells interessats en la moda, que vulguin obtenir els coneixements bàsics necessaris per al desenvolupament de pràctiques més sostenibles en la seva àrea de treball.
La Central de Moda Ètica s’allotja al Centre Social Don Bosco, unes instal·lacions que van néixer de la iniciativa de la Inspectoria Maria Auxiliadora en col·laboració amb l’Ajuntament de Sevilla. L’edifici va ser inaugurat el 2011 per oferir un espai educatiu i de promoció integral amb fins ocupacionals i formatius orientats a la millora de la qualitat de vida dels menors, joves i dones del Polígon Sud.
Occhiena, dotze mesos després, segueix de moda.