“La Formació Professional, està incrementant el nombre de matrícules en els últims anys a causa que aconsegueix una major inserció laboral” expliquen els encarregats d’arreplegar el Premi Nacional atorgat pel Ministeri d’Educació.
En el saló d’actes de la Biblioteca Nacional de Madrid va tenir lloc, l’1 de desembre, l’acte de lliurament dels Premis Nacionals de Formació Professional corresponents al curs acadèmic 2011-2012, presidit per la secretària d’Estat d’Educació, Universitats i Formació Professional, Montserrat Gomendio, qui va estar acompanyada pels Directors Generals de Formació Professional, i d’Avaluació i Cooperació Territorial, Ángel de Miguel i José Ignacio Sánchez respectivament.
Salesians Saragossa ha sigut premiat amb el Projecte Formació Dual BSH, un projecte formatiu que s’ha desenvolupat durant els dos últims anys i que ha sigut pioner a Aragó en Formació Dual.
Aquest projecte ha sigut una realitat de com els professionals de l’empresa i els professionals de l’educació poden unir sinergies per a formar professionals molt més propers a la realitat i a les necessitats de les empreses avui dia.
Tal com va dir Montserrat Gomendio: “La Formació Professional té una gran importància com a garantia i estímul del desenvolupament econòmic i la cohesió social. Per açò, volem que la nostra Formació Professional dot als nostres estudiants de competències professionals, però també de competències que els ajuden a tenir èxit en el mercat laboral, a aconseguir millors resultats personals i socials i a construir, per tant, societats més cohesionades i tolerants”.
Amb la convocatòria de la segona edició dels Premis a la Qualitat i Innovació en Orientació i Formació Professional, el Ministeri d’Educació, Cultura i Esport vol reconèixer i distingir la trajectòria i l’esforç d’equips de professors i alumnes, de centres docents i d’empreses que treballen en la cerca de respostes educatives i professionals innovadores i de qualitat. La difusió dels treballs premiats, prevista en la convocatòria, pretén que aquestes bones pràctiques servisquen de model, o referent, a altres comunitats educatives i afavorisquen la millora global del nostre sistema educatiu i formatiu.