26 enero 2015

Dissabte 24 de gener, coincidint amb la festivitat de Sant Francesc de Sales, patró dels Salesians i els periodistes, es va dur a terme a Sevilla l’últim partit inspectorial de delegats locals de comunicació social. El Colegio Mayor San Juan Bosco va acollir els representants de les presències salesianes d’Extremadura i Andalusia en una jornada que va servir per posar en comú les principals tasques realitzades des de les cases en el camp de la comunicació.

Josep Lluís Burguera, delegat inspectorial de comunicació social, va presentar als assistents la nova realitat inspectorial en què es troba immersa la Delegació de Comunicació Social. Per la seva banda ha destacat dins de l’organització el paper clau que té la figura del delegat local, "motor de la comunicació de les cases salesianes", entesa com una figura important en l’obra, coneixedora de tots els seus ambients, amb capacitat i autoritat per gestionar la informació i amb una visió estratègica per poder promocionar i transmetre el carisma i la missió salesiana en el lloc.
 
La Delegació Inspectorial de Comunicació Social s’ha posat a disposició en tot moment per poder assessorar, guiar, formar i ajudar a tots els dubtes i processos que puguin sorgir des de les realitats locals, en un camí que ha de convergir en un treball cada vegada més coordinat i en xarxa que permeti ser més efectius i eficients en l’àmbit de la comunicació.
 
Posteriorment Carlos Martín, periodista a la seu inspectorial, va ser el responsable de presentar el contingut de la Iª Jornada Salesiana de Comunicació, una trobada que es durà a terme a Madrid el proper 21 de febrer i en el qual totes les cases d’Espanya aprofundiran sobre el Màrqueting educatiu, la privacitat, la innovació o la competència digitial docent, tenint l’oportunitat de presentar algunes de les bones pràctiques realitzades en els centres.

El moment fort del matí es va centrar en les diferents exposicions que els delegats locals van realitzar sobre les seves realitats, mostrant les diferents dinàmiques de treball i compartint fortaleses i debilitats. Gràcies a aquest diàleg els diferents delegats van compartir experiències que van servir de nexes d’unió i realitzar peticions des del local a la Delegació.

Per tancar els temes del matí es va presentar el procés d’unificació de la nova imatge corporativa, "una imatge que s’adopta, no s’adapta" i es van donar certes pautes de redacció periodística i de fotografia.

La trobada va concloure amb la visita de l’Inspector, Cristóbal López, que va valorar de forma positiva aquestes jornades com "una gran oportunitat perquè totes les persones que treballen en l’àmbit de la comunicació es coneguin, s’escoltin i dialoguin". Per acabar va animar a tots a la tasca i va destacar la importància de la data escollida per a la trobada; "felicitats a tots per la celebració de Sant Francesc de Sales. No es podia escollir millor dia", ha afegit.

També et pot interessar …