Més d’una trentena de professors veterans dels col·legis salesians de la Comunitat Valenciana, Zaragoza i Murcia van participar de l’11 al 13 de febrer en aquesta trobada formativa desenvolupada en la Casa Salesiana de Godelleta (València). Sota el títol “La Relació Professor-Alumne" el curs va aprofundir en l’experiència docent, ben treballada i viscuda com un valor, sota l’animació i desenvolupament del salesià José Antonio San Martín Pérez, pertanyent a la Inspectoria Santiago el Major.
Segons el coordinador d’Escoles, Javier Torregrosa, “la trobada ha resultat molt enriquidor per als participants, estaven entusiasmats i molt interessats en el tema i han reconegut que l’après els serà d’utilitat a nivell personal, familiar i laboral”
L’experiència tenia com a objectius principals revisar i avaluar el quefer educatiu i estructurar respostes per a superar-se en el futur, cercar estratègies per a millorar el grau de satisfacció personal en el treball educatiu i millorar les relacions i la comunicació amb els companys i els alumnes.
A més de les jornades teòriques durant el dia, a la nit els educadors han gaudit de moments de convivència amenitzats per Iván Arribas, mag i il·lusionista, o per Josep Lluís Burguera, qui va presentar la pel·lícula educativa, ‘El xiquet de la bicicleta’.
Les jornades de treball van finalitzar amb l’avaluació positiva dels participants i la tradicional foto de família.
Llicenciat en Història i Teologia, el ponent compta amb Màster en Assessorament i Mediació Familiar amb el qual dur a terme aquest tipus de cursos enfocats com un espai per a la trobada, la convivència i la comunicació i intercanvi d’experiències entre professionals compromesos amb la tasca docent i educativa de les escoles salesianes. Una reflexió des de la pròpia vida del docent per a enfocar amb més serenitat i profunditat les experiències diàries que es viuen en els centres. Entre els temes treballats es trobaven "Conèixer-me com a professor, conèixer-li com a alumne", "Com ens comuniquem amb els nostres alumnes", "Per a què ens comuniquem amb els nostres alumnes" i "Com organitzem el nostre temps".