26 octubre 2015

La Inspectoria Salesiana Maria Auxiliadora, des de la coordinació d’Escoles, continua en el seu viatge d’investigació educativa per Estats Units amb la representació de Pedro Yedra, director de Salesians La Cuesta, Carles Rubio, coordinador de les escoles salesianes de Catalunya, Balears i Osca, i Joaquín Martín, coordinador de les escoles salesianes d’Andalusia, Extremadura i Canàries.

La primera etapa, del 19 al 23 d’octubre, va transcórrer amb la visita a dues escoles Kipp, una de Kindergarden (Educació Infantil) i Elementary (de 6 a 14 anys), el que equivaldria a educació primària i els dos primers cursos d’ESO a Nova York. Les Escoles Kipp són les que als EUA es denominen Charter Schools, similars als centres concertats d’ Espanya. Segueixen els mateixos estàndards curriculars estatals i federals igual a altres escoles públiques. Reben un 80% de finançament públic i poden obtenir l’altre 20% d’aportacions de fundacions, particulars i altres.

 
Els destinataris d’aquestes Escoles són de classe mitjana i baixa i entre els seus objectius destaca el que els alumnes d’aquests nivells socioculturals creixin per tenir una vida feliç, saludable i reeixida, desenvolupant la personalitat, les aptituds acadèmiques i els hàbits necessaris per tenir èxit en l’escola intermèdia, la secundària i la Universitat.
 
"El resultat que hem pogut observar és que a les seves escoles es palpa un ambient caracteritzat per l’harmonia i l’equilibri en les relacions entre alumnes i professors, l’ordre, una estètica molt cuidada i elaborada per professors i alumnes, un alt compromís dels alumnes i les seves famílies per la seva educació, una alta valoració del professorat i un alt nivell de desenvolupament competencial dels seus alumnes ", explicava Joaquín Martín sobre els primers dies a Nova York amb la visita a Kipp.

"Pensem que hi ha bastants coincidències de fons amb el nostre Projecte Educatiu-Pastoral, que tenen forces elements que poden inspirar millores i creixement al nostre propi sistema. Veiem com un gran valor el grau d’integració que han aconseguit del treball en valors amb el desenvolupament de l’aprenentatge, el nivell de concreció del tipus de persona que volen educar, la potent estratègia de comunicació amb les famílies, el nivell competencial i de compromís del professorat és extraordinari amb un paper molt definit com a facilitador i acompanyant del procés de creixement i aprenentatge ", argumentava el coordinador per a les Escoles Salesianes d’Andalusia, Extremadura i Canàries.


Es pot accedir a l’informe i testimoni complet de Joaquín Martín en 
l’apartat recursos de la web.

 

També et pot interessar …