El passat 23 de setembre la Facultat de Pedagogia de la Universitat de Sevilla li va obrir les seues portes a l’escola Don Bosco de Temps Lliure per a dur a terme la inauguració de l’assignatura de Pedagogia Comunitària i Educació d’Adult.
Més d’un centenar d’alumnes van poder gaudir de la presentació "Origen, evolució i actualitat de l’Escola Don Bosco com a instrument de transformació social i cultural a través de l’educació de l’oci i l’animació sociocultural", un moment de trobada en el qual es va mostrar la visió educativa i formativa d’aquesta institució que, dins del pluralisme de la societat, presenta una oferta concreta amb la mirada en els joves.
"Entre els objectius de l’assignatura de Pedagogia està acostar la teoria a la realitat social i en aqueixa línia, la professora Noelia Melero, antiga alumna de l’escola, va convidar a portar a la Universitat l’experiència educativa i social de 25 anys", explicava Rocío del Valle, Cap d’estudis de l’Escola Don Bosco.
L’Escola Don Bosco de Temps Lliure i Animació Sociocultural va nàixer l’any 1990 amb l’objectiu de formar animadors, educadors, monitors, mestres i tots aquells professionals dedicats a l’educació no formal, sent pionera a Andalusia de les Escoles de Temps Lliure.
Fins a l’actualitat han passat per les seues aules més de 10.000 alumnes, impartint-se una mitjana de noranta cursos anuals.
Aquesta dedicació per la formació, no solament en els seus coneixements teòrics i pràctics de l’educació de l’oci i l’animació sociocultural, sinó també d’aquelles aptituds i actituds inherents a les qualitats humanes de cadascuna de les persones, no ha passat per alt per a la Universitat de Sevilla que ha decidit acostar la seua realitat als alumnes.
La Universitat i l’Escola Don Bosco, llocs de formació, de trobada, de compartir, de convivència, espais que fan a cada persona especial als ulls dels altres.