21 enero 2015

L’any del bicentenari del naixement de Sant Joan Bosco avança i, complint amb les programacions inspectorials, el proper 21 de febrer a la Casa Inspectorial Santiago el Mayor tindrà lloc la Iª Jornada Salesiana de Comunicació Social. Aquest esdeveniment neix com un moment eminentment formatiu que reuneix a tots aquells destinataris que exerceixen algun servei en el món de la comunicació, la formació i l’educació salesiana.

Aquest any el tema que la Delegació Nacional de Comunicació Social ha triat és “Marketing educativo para entidades de hoy", sent Madrid la seu que aculli la primera edició conjunta per a tota la península ibèrica després de les experiències altament reeixides i consolidades en les antigues inspectories, amb moments formatius en ciutats com Sevilla, València o Bilbao.

Gràcies a la col·laboració de l’Escuela de Formación del Profesorado en Innovación, Emprendimiento y Competencia digital es durà a terme una reflexió durant el matí a càrrec de dos experts en la matèria. Carlos Llorente, director de l’Àrea de Comunicació de l’Escola de Formació i Cofundador de Col·legis i Màrqueting, serà el ponent encarregat de presentar Què és el Màrqueting educatiu? i Com teure el màxim rendiment a les meves eines? Per la seva banda, Carlos Represa, CEO de l’Escola de Formació i director de competència digital, seguretat a Internet i protecció de menors de la Universitat Internacional de la Rioja (UNIR), serà l’encarregat d’aprofundir sobre privacitat i seguretat a Internet .

A la tarda, com a complement al treball del matí, tindrà lloc un panell de bones pràctiques educatives en què es presentaran diferents casos d’èxit de Salesians Espanya i es farà una passejada per la competència digital docent acompanyats dels principals responsables d’Àrea de la Escuela de Formación del Profesorado en Innovación, Emprendimiento y Competencia digital.
 
Els temes que es tractaran seran:
 
– Antes de empezar: aprende a escribir con la tablet. el Método Digitype. Impartit per Carolina Liébana

– Experiencias y aportaciones de Microsoft Windows. Windows in the classroom. Impartit per Ignacio Samaniego

– Experiencias y aportaciones de Apple. Ipad in the classroom.Impartit per Miguel Asensio i Sonina Darder

– Experiencias y Aportaciones de Google. La generación “Google” en las aulas. Impartit per Julio González

– 
Aprender jugando, aprender programando. La comunidad Programamos.es. Impartit per José Ignacio Huertas Fernández

– Gamifica tus clases: the multiplayer classroom. 
Impartit per  Jesús Moreno León

– Mobile learning: nuevos métodos de aprendizaje
Impartit per  Miguel Ángel Casado Alias

– La realidad virtual y aumentada en la educación. Impartit per Diego Porto

– La auténtica revolución de los contenidos digitales. Impartit per Laura Fernández

La inscripció és gratuïta i s’ atendrà les peticions per estricte ordre d’arribada. Per formalitzar la participació cal comunicar l’assistència abans del divendres 13 de febrer al correu electrònic inscripcion@salesianos.edu amb les següents dades:

NOMBRE Y APELLIDOS
CASA SALESIANA O ENTIDAD DE PROCEDENCIA
EMAIL y TELÉFONO DE CONTACTO 
 

RESPONSABILIDAD A NIVEL LOCAL


(Disponibles el cartel y tríptico con toda la información como material adjunto)


Els Salesians a Espanya

A Espanya la presència dels salesians està organitzada en dues províncies religioses o inspectories, circumscripcions que agrupen les comunitats salesianes i les obres que aquestes dirigeixen i animen en un determinat territori.

La inspectoria Maria Auxiliadora, de la zona sud i est juntament amb Andorra, Balears i Canàries, té la seu a Sevilla. Compta amb 54 comunitats, on hi ha un total de 452 salesians. La xarxa inspectorial es compon de 61 centres escolars (29 amb Formació Professional), 58 centres juvenils, 112 plataformes socials i 52 parròquies.

La Inspectoria  Santiago el Mayor, de la zona centre i nord-oest de Espanya, té la seu a Madrid. A les seves 54 comunitats hi ha 585 salesians. La seva tasca s’estén a través de 35 escoles (21 amb Formació Professional), 46 centres juvenils, 43 plataformes socials i 47 parròquies.

D’aquesta manera es fa realitat el desig de Don Bosco que les comunitats salesianes siguin cases que acullen, escoles on s’aprèn, patis en els quals es juga i esglésies que evangelitzen.

També et pot interessar …