23 febrero 2015

El dissabte 21 de febrer al Centre Don Bosco de Salesians Atocha (Madrid) es va dur a terme la I Jornada Salesiana de Comunicació, trobada emmarcada en la programació de la Delegació Nacional de Comunicació Social en el qual es van reunir més de dues-centes persones de les diferents presències salesianes d’Espanya, a més de comptar amb la participació d’altres entitats i centres educatius nacionals.

La jornada va començar a les 10:30 amb les paraules de Juan Carlos Pérez i Cristóbal López, Inspectors de les Inspectories Salesianes de Santiago el Mayor i Maria Auxiliadora, en les que van destacar la importància d’una trobada formativa d’aquestes característiques coincidint amb el bicentenari del naixement de Sant Joan Bosco, que a més serveix per "posar rostre a les persones que treballen dia a dia, colze a colze, a la xarxa educativa de Salesians a tot l’estat".

Per la seva banda, Josep Lluís Burguera, Delegat de Comunicació Social de la Inspectoria Maria Auxiliadora, feia extensible a tots les paraules de Javier Valiente en nom de la Delegació, assenyalant "el treball de convergència, per projectar com s’entén la comunicació en l’entorn salesià ". Entre les idees assenyalada destacar l’enfocament de la Jornada com una ajuda per a "situar-se davant un gir antropològic i, com a educadors i comunicadors hereus d’una tradició que neix amb Don Bosco, afrontar-la amb clarividència, audàcia, i sense perdre de vista que la finalitat que pretén assolir: l’educació i evangelització dels joves ".

La Jornada va comptar amb la col·laboració de la Escuela de Formación del Profesorado en Inovación, Emprendeduría i Competencia digital (EUFP), que va animar a la reflexió mitjançant les ponències de Carlos Llorente, encarregat d’explicar què és el màrqueting educatiu, i Carlos Represa, que va aprofundir en el tema de la privacitat i la seguretat a internet. El matí va comptar també entre els seus moments destacats amb les visites de Natalia Basterrechea, Directora de Polítiques Públiques de Facebook Espanya per presentar la guia de Facebook per a Educadors, i de Nidia Represa, autora de "Bajo mi piel", novel·la sobre assetjament escolar amb gran acollida en la recent celebració del Safer Internet Day.

<p><iframe width=»560″ height=»315″ src=»https://www.youtube.com/embed/KPOJszXKnRw» frameborder=»0″ allowfullscreen=»»>

A la tarda i com a complement va tenir lloc un panell de bones pràctiques educatives en què es presentaran diferents casos d’èxit en Salesians i es va realitzar una passejada per la competència digital docent de la mà dels principals responsables de l’EUFP en què es van tractar temes com el Mètode Digitype. les aportacions de Windows, Apple, Google o Aula Planeta a l’educació, la programació jugant amb Programamos o la realitat virtual i augmentada en l’educació amb Arloon.

A més, la jornada va comptar amb la cobertura a través de xarxes socials mitjançant el hashtag Salesting”, en el qual es van emprar 935 publicacions durant 8 hores, i més de 1.200 en l’última setmana, i Marketingeducativo, va comptar amb més de 400 tuits al llarg de la jornada.

Una jornada reeixida que mira al pròxim curs en l’organització de futures edicions. Es pot accedir a les impressions de la jornada a les Xarxes Socials des d’aquí.  Accedeix també a la galeria completa de l’esdeveniment aquí.



També et pot interessar …