La Delegació lnspectorial de Comunicació Social es va reunir el passat dimecres 15 d’abril a Madrid per analitzar el treball realitzat durant els últims mesos en matèria comunicativa a la Inspectoria Maria Auxiliadora i avançar en el disseny de les prioritats per al proper curs.
A la sessió de treball, realitzada a la seu inspectorial de Salesians Santiago el Mayor, van assistir-hi tots els integrants de la comissió a la qual es va sumar l’Inspector Cristóbal López. A la convocatòria de Josep Lluís Burguera, delegat de Comunicació Social, van assistir-hi els periodistes de l’equip tècnic, Xavier Costa, Marta Peirat i Carlos Martín, al costat de Javier García Parra, coordinador TIC, Pablo Gómez, representant de Pastoral Juvenil, Enrique Pradas, director de Dosatic, i Antonio Garrido, director d’Edebé. A la reunió va assistir-hi com a convidat Javier Valiente, delegat nacional de Comunicació Social, que va exercir d’amfitrió i portaveu de la visió comunicativa a l’Espanya salesiana.
Cristóbal López va destacar la bona feina feta durant el curs i el creixement en el sentit de pertinença. Per la seva banda Javier Valiente, dins de la panoràmica de la Comunicació Social salesiana a Espanya, apostava per la vintena de professionals, repartits per tot el territori, que treballen cada dia per consolidar la cultura de la comunicació. Sota aquesta premissa insistia en la comparació de la rapidesa de la individualitat, enfront del treball en equip, "sabent que junts s’arriba més lluny" i que gràcies a aquesta coordinació "es transforma la comunicació en iniciatives educatives, en formació de competències, en una reflexió sobre l’ús de les TIC, l’acompanyament en la promoció de la innovació i la participació activa en el continent digital amb presència pastoral ".
Durant el matí Antonio Garrido va acostar la visió d’Edebé com a empresa editorial salesiana en el marc del Sistema Salesià de Comunicació i de la programació del Consell per al sexenni, amb l ‘"objectiu fonamental de desenvolupar la missió educativa-pastoral de totes les obres salesianes, concretades en la línia pedagògica i adaptant-la a les circumstàncies culturals ", amb dependència directa de l’Inspector i el seu Consell i amb l’objecte concret de l’edició i la col·laboració amb la resta d’obres de la Congregació.
Aquesta trobada va servir per posar en comú les tasques de les diferents àrees de la delegació dins del camp de la comunicació, a més de portar l’avaluació del Pla Estratègic, que defineix aspectes relacionats amb l’estructura de l’oficina de comunicació, la gestió dels continguts i el tractament de la informació, el camp de la formació i el protocol d’actuació per als diferents esdeveniments programats durant el curs, com la I Jornada Salesiana de Comunicació social celebrada al febrer.
Entre d’altres temes es va analitzar el desenvolupament de la implantació de la nova imatge corporativa, les estadístiques de la presència de la Inspectoria Maria Auxiliadora al portal web i en xarxes socials, l’estat de la revista SMX, el desenvolupament del correu o l’estudi de les necessitats de les diferents delegacions i ambients.
Finalment es va establir un protocol d’actuació per al final de curs i la posada en marxa de les diferents tasques pendents, aprovant la propera trobada per a mitjans del mes de setembre a la ciutat de Còrdova.