El programa Hora 25 de la Cadena Ser conduït pel periodista Pedro Blanco va entrevistar el passat dimarts 21 de juliol a Jacinto Molero, professor de Salesians Còrdova, amb motiu de l’especial informatiu sobre nous mètodes educatius que l’espai radiofònic nacional va organitzar sobre les formes d’educació emergents aplicades en alguns centres d’Espanya.
Jacinto Molero va explicar el projecte educatiu "Marea inclusiva" que s’ha dut a terme amb els alumnes de 6è de primària de la casa cordovesa i s’ha centrat en "baixar de la tarima" perquè els alumnes siguin els protagonistes del procés d’aprenentatge ".
Gràcies a aquesta entrevista es va presentar el treball realitzat durant els últims anys per mostrar els continguts bàsics de Matemàtiques o Llengua més enllà de quaderns d’exercicis i exàmens escrits, per exemple amb la creació per part dels alumnes de 11 i 12 anys de una agència de viatges en la qual elaboren tríptics, fan presentacions digitals de diferents destinacions, qüestionaris de satisfacció mitjançant aplicacions web i campanyes solidàries, o amb la posada en marxa d’un museu de Prehistòria amb què ensenyar als seus propis companys.
Entre els altres mètodes educatius que van compartir espai es van trobar la "classe a l’inrevés" o l’ "aprenentatge basat en projectes" dut a terme en alguns col·legis jesuïtes de Catalunya, com el Claver a Lleida, un dels tres centres concertats on s’està implantant el Projecte Horitzó 2020, l’objectiu és innovar en els mètodes per aconseguir un aprenentatge més efectiu i complet per part de l’alumne.
Es pot accedir al contingut complert en el podcast de Hora 25.