El mes de novembre va començar amb la posada en marxa la primera Setmana de la Ciència. Conscients que era la primera edició, aquesta idea pretenia ser una iniciativa modesta que permetés seguir caminant en la línia que iniciada ja fa diversos anys de promoure les vocacions científiques i tecnològiques entre el nostre alumnat.
El resultat ha estat un mes carregat d’il·lusions, de detalls meravellosos, de nervis, de sorpreses, d’experiments al laboratori, al pati, als tallers, d’experiències enriquidores, de rialles, companyonia, treball en equip i, sobretot , de molta satisfacció pels resultats, que han desbordat àmpliament les expectatives inicials.
Professors, alumnes i famílies coincideixen a valorar molt positivament l’experiència, que ha aconseguit arribar a tots els alumnes de totes les etapes, i implicar un enorme nombre de professors de les àrees científiques i tècniques.
Els aspectes més interessants de la "I Setmana de la Ciència" han estat:
L’abast: S’ha arribat al 100% de les etapes del centre, ja que es van dissenyar activitats dirigides a cadascuna de les etapes educatives (infantil, primària, ESO, Cicles Formatius, FPB i Batxillerat).
La participació del propi alumnat en el disseny de les activitats: Un bon nombre d’activitats han estat preparades per alumnes d’alguns nivells educatius per a d’altres alumnes, amb l’assessorament i guia dels professors. Aquest tipus d’activitats han contribuït a que adquireixin un major compromís i responsabilitat amb la seva pròpia formació, fomentin la seva creativitat i millorin les seves destreses de comunicació.
Les sinergies entre etapes: Més enllà de l’estrictament científic, ha estat meravellós veure treballar junts a petits i grans, amb multitud de situacions en què ha tingut lloct un enriquiment mutu, una millor comprensió de l’altre i s’han creat llaços afectius.
La multidisciplinarietat: Aquesta és una característica de Salesians Málaga, i un punt fort que s’ha posat de manifest en aquests dies. Les diferències entre els itineraris formatius d’ESO, Cicles Formatius i Batxillerat, així com els diferents perfils del professorat, han permès que l’oferta d’activitats sigui molt més rica i variada (motors, bobines, circuits, s’han alternat amb fluids no newtonians, osmosi o les últimes novetats en recerca sobre el càncer).
La implicació i col·laboració del professorat i de la direcció del centre: Això no hagués estat possible sense la dedicació i entrega de molts professors. També ha estat clau el suport de la direcció del centre i dels caps d’estudis, que han facilitat cada detall.
L’any que ve … més i millor!