Què és Marea Inclusiva?
En Salesians Còrdova col·loquem a l’alumne al centre del procés educatiu. Es tracta d’un mètode d’aprenentatge en el qual hem integrat els continguts de les assignatures per realitzar projectes en els quals els alumnes són els autèntics protagonistes del seu aprenentatge. En aquest sentit hem dut a terme diverses pràctiques educatives, com a robòtica en Secundària, aprenentatge per projectes en Infantil, FP Dual en cicles formatius i en Primària, entre unes altres, ha estat Marea Inclusiva.
Quin és el rol del docent i de l’alumne en aquest procés?
L’alumne canvia el seu rol, no es limita a assimilar continguts, sinó que ell mateix els genera i els comparteix. El docent és un mediador, un orientador. Pren un paper de guia, ja que acompanya i orienta a l’alumnat en el seu procés d’aprenentatge.
Com responen els alumnes davant aquesta innovadora forma d’ensenyament?
Quines eines utilitzen?
A més del llibre de text com a recurs, la tecnologia ha jugat un paper important. Han comptat amb el blog del tutor, un blog d’aula en el qual han compartit els projectes que realitzem i el seu propi blog.
Considera que els docents estan preparats per desenvolupar aquesta nova forma d’aprenentatge?
Tots poden desenvolupar-la, solament és necessari convicció i formació permanent. El primer porta al segon.
Quin creu que és el principal desafiament de l’educació?
La valoració social dels docents ha de ser un dels principals desafiaments a l’educació de qualsevol societat. Les escoles no han de ser llocs per aprovar sinó convertir-se en llocs oberts per aprendre.