Per Catalunya Religió
El treball “Projecte COR. Proposta innovadora de pastoral educativa”, dels autors M. Àngels Pavón Ferrer i Jaume Bernadet i Tort, psicopedagoga i cap de pastoral del centre educatiu Salesians-Sant Vicenç dels Horts, respectivament, ha obtingut el Premi Armengol-Mir, convocat per la Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC) amb el patrocini de l’editorial Baula, en la seva desena edició.
El jurat d’enguany ha estat format per Enric Puig i Jofra, secretari general de la FECC; Carme Campdelacreu, experta assessora pedagògica, i Rosa M. Piqué i Faus, de l’àrea educativa de la FECC. Del treball premiat es valora que aporta una proposta de pastoral innovadora per la qual ha fet opció l’escola, imbricant-la en el caràcter propi, comptant amb un equip directiu que en vetlla pel desenvolupament. També s’apunta que el projecte presentat implica creativitat i novetat, amb una programació detallada des de diferents àrees, amb participació de la comunitat educativa i amb un treball acurat de coordinació i preparació.
D’altra banda, s’ha considerat concedir l’accèssit al treball “Espai sacre escolar. Una invitació d’accés a la pedagogia del transcendent”, de l’autor Eloi Aran Sala, arquitecte i teòleg vinculat al col·legi Lestonnac. Segons el jurat, “es tracta d’un treball que posa en valor l’actualitat dels espais sacres escolars com a espais susceptibles de ser reutilitzats o reformats”. El jurat destaca també “la presentació de criteris pràctics per abordar possibles decisions”. Fruit d’aquest treball, el Departament de Pastoral de l’Escola Cristiana ofereix la formació online “Criteris i disseny d’espais per a la pastoral educativa”, impartida pel mateix autor i que s’iniciarà el proper octubre.
El Premi Armengol-Mir té com a finalitat promoure la participació directa dels educadors de les escoles cristianes i del professorat de religió catòlica de les escoles catalanes en l’àmbit de la reflexió i la innovació educativa. El premi fou constituït en memòria de Ferran Armengol i Carme Mir. La convocatòria del premi està oberta a treballs de reflexió sobre la pràctica, recerca aplicada, propostes d’innovació educativa i propostes didàctiques en qualsevol dels temes del món escolar, amb especial referència a l’àmbit religiós i pastoral.