Som U, Som Comunicació

23 septiembre 2020

Per Salesians Comunicació.

La Delegació de Comunicació, dins de la programació desenvolupada per al curs 2020-2021, ha impartit per primera vegada una trobada online conjunta amb els delegats locals de comunicació de les diferents cases de la inspectoria en la qual també han participat referents de comunicació d’entitats salesianes com les Federacions de Centres Juvenils, Plataformes Socials, Pastoral Juvenil, entre altres.

Sota el tema principal ‘Som U, Som comunicació’ l’equip de comunicació de la inspectoria coordinat pel delegat inspectorial, Carlos Martín, ha donat claus als participants per a aconseguir ser més visibles i aconseguir millor als seus públics objectius.

En la trobada s’han destacat els reptes a curt termini de la delegació, diverses iniciatives com la campanya de portes obertes #CreixentJunts, les Jornades de Comunicació, la iniciativa #YomeQuedoEnCasa, les Bones nits en Podcast, el #MayoSalesiano i les col·laboracions amb edebé, Bosco Global, les Federacions de Centres Juvenils i les Plataformes Socials.

Un canvi de paradigma

Amb la intenció de fer un canvi de paradigma, la delegació de comunicació tracta d’afinar els seus objectius. «Som aquí per acompanyar, per oferir respostes, per a ser àgils. La Delegació de Comunicació té com a principal missió fer la vida més fàcil» explica el delegat inspectorial, Carlos Martín. Per a això la delegació avançarà en estratègies conjuntes de comunicació de la mà dels equips coordinadors de delegacions i ambients per a la seva reflexió i adaptació local des dels Consells d’Obra; involucrarà als joves com a protagonistes de la narració, transmissió i posicionament de la “visió salesiana del món” i adaptarà la proposta d’itineraris formatius en comunicació davant el nou escenari digital. (POI opció 2,4 i 6) (PEPSI Dimensió 2.2, 3.2 i 3.3 Orientacions 1.6).

50 ítems per a una millora de la comunicació local

S’ha presentat una eina composta per 50 ítems per a prendre el pols a la comunicació de cada entitat i que s’anirà treballant al llarg dels pròxims tres anys en un treball conjunt de les presències salesianes i la delegació de comunicació recolzat en el Pla Inspectorial de Comunicació.

Comunicació local d’èxit

Tres cases salesianes han mostrat a la resta de delegats iniciatives que van tenir molt d’èxit durant els mesos de confinament. Ha estat el cas de Salesians Alacant, Carlos Díaz Oliver ha comentat la campanya de portes obertes online que van posar en marxa, així com l’apartat Covid-19 que han habilitat en la completa web alicante.salesianos.edu. D’altra banda, Arcadi Martín de Salesians Mataró ha explicat la retransmissió en directe d’esdeveniments durant el confinament i com va ser possible que la Comunitat Educativa romangués unida malgrat la distància. Per a finalitzar Sergio Codera de Salesians Trinidad ha convidat als participants a utilitzar l’eina Telegram, molt útil per a comunicar informacions institucionals en el cas d’un centre juvenil o una presència salesiana.

Nou pla de formació en comunicació

A partir del mes d’octubre, la delegació posarà en marxa un Nou Pla Formatiu en Comunicació ofert als equips de comunicació de les cases salesianes i altres persones interessades a millorar el seu coneixement i maneig de diferents eines comunicatives. Alguns dels temes proposats per les cases salesianes han estat: Gestió COVID-19, Disseny, Xarxes Socials, Pla de comunicació i màrqueting, Pàgina web, Organització, Pastoral/Evangelització, Protecció de dades, Mitjans de comunicació, Edició de vídeos i Editorial, entre altres.

La següent trobada a la qual estan convocats els delegats locals de comunicació juntament amb els de la inspectoria Santiago el Mayor, serà el 24 de febrer en la Jornada de Comunicació que comptarà amb la presència de Gildasio Mendes, conseller mundial per a la comunicació social.

També et pot interessar …