Per Salesians Zaragoza
El passat mes de febrer diversos grups d’alumnes de Salesians Zaragoza es van presentar al concurs organitzat per la Fundación Ibercaja, «Reporteros en la Red» amb el qual es pretén fomentar l’aprenentatge de competències com el pensament crític, comunicació, investigació, digitalització, innovació, creativitat i treball cooperatiu.El centre educatiu salesià ha obtingut el primer premi en la modalitat d’Educació Financera amb un grup de 4t d’ESO. Segons la professora Eva Trullenque «La idea va sorgir per tractar de fer més atractiu el mercat financer a la realitat dels nois i noies de l’ESO». Segons l’organització del concurs, Carla González, Manuel González, Klaudia Kadar, Marcos Planas, Aitana Vecoli, al costat de la seva professora han realitzat un treball fresc, creatiu, amb ganxo i també amb contingut, que utilitza la fórmula d’un programa televisiu per mostrar la renda fixa, la renda variable i el fons d’inversions.
L’altra modalitat en la qual el col·legi aragonès ha resultat guanyador del primer premi és en la modalitat de Ciència i Tecnologia. En aquesta ocasió amb un grup de primer curs de Batxillerat de Ciències que ha presentat un vídeo titulat «El cerebro: el gran enigma de la ciencia». El grup format per Carlota Posadas, Inés Blasco i Lucía Sancho, al costat de la seva professora, Pilar Catalán, han treballat perquè l’alumnat «es familiaritzi amb la investigació i amb una perspectiva de temes científics o tecnològics que no és l’habitual a les aules». L’organització ha valorat la divulgació dels diversos factors que influeixen en la capacitat intel·lectual de les persones , així com plantejar interrogants sobre la influència de la ciència i les noves tecnologies en la futura evolució del cervell humà.
«Reporteros en la red» és un concurs d’àmbit nacional aplicat a les àrees temàtiques de la ciència, l’educació financera i la mobilitat per fomentar la investigació i l’ús de la tecnologia dels estudiants, adreçat a alumnes d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius, menors de 20 anys i acompanyats per un docent. Els components dels dos grups participaran en el lliurament de premis virtual que es celebrarà el proper 20 d’abril.