Per Gemma Sabaté
Aquest curs l’alumnat de segon d’ESO ha començat amb il·lusió el projecte interdisciplinari científic i tecnològic “l’Andròmina”, amb el qual han après que mai no es poden rendir, que quan fabriquen o fan alguna cosa, s’han d’implementar modificacions per a optimitzar i millorar el resultat de la creació.
A l’inici es varen centrar en fer avions de paper, diferents avions que l’alumnat va provar i modificar fins a fer-ne el prototip definitiu amb el qual es va participar en una cursa d’avions per a calcular-ne la velocitat.
Després del campionat d’avions i les curses, va ser el moment de començar a construir andròmines. Cada grup va fer un primer prototip, alguns van funcionar a la primera, però en la majoria va caldre fer modificacions o fer-ne de nous per a obtenir una andròmina.
Malgrat els confinaments, la COVID-19 no ha pogut interrompre el projecte i tots els grups van seguir treballant, fent presentacions i elaborant memòries tècniques de tot el procés. El resultat final han estat 22 andròmines que funcionen amb diferents tipus de propulsió.