Per Salesians Comunicació
Aquest dissabte va tenir lloc la segona sessió del nivell 2 del Curs d’acompanyament a València en què van participar-hi 16 persones procedents de diferents cases salesianes de la Comunitat Valenciana. El curs s’imparteix de forma presencial però també s’ofereix la possibilitat de seguir les sessions en línia.
El 24 d’octubre va tenir lloc la primera sessió del curs que va ser impartida pel salesià i director de la presència de Sant Antoni Abat de València, Segundo García, sobre la situació actual de l’acompanyament, a la tarda Sergio Cebral, educador de la Casa Don Bosco de Borriana, sobre Psicologia del desenvolupament.
La segona sessió va ser duta a terme pel salesià i director de Salesians Sant Joan Bosco de València, Fernando Navarro qui va tractar el tema ‘Jesús ens ensenya a acompanyar’ i a la tarda el salesià i rector de Sant Antoni Abat, Santiago Muñoz, va abraçar el tema ‘Imatge de Déu’.
El curs de València que es divideix en cinc sessions organitzades en matí i tarda, finalitzarà el 27 de març. El de Sevilla també comptarà amb cinc sessions però començarà a partir de el 20 de febrer de 2021 doncs ara s’estan impartint les últimes sessions formatives 2019-20. De la mateixa manera, a Barcelona aquest cap de setmana va finalitzar aquesta formació 2019-20 i el proper 28 de novembre començaran les sessions d’aquest curs.
Miguel Martínez, de l’equip de Pastoral de la Inspectoria explica que «en aquestes sessions es crea un ambient molt bo i es generen grups units tot i la diversitat d’edats». En el cas de València, «els participants van des dels 24 fins als 70 anys. Són animadors de centres juvenils, coordinadors de grups IEF, educadors de Plataformes Socials, professors, coordinadors de Pastoral o feligresos de la parròquia» afegeix.
Al llarg de el curs, també es tractaran temes com l’obertura a la transcendència, Don Bosco i Mare Mazzarello acompanyants dels seus joves, La trobada personal, Fer-se càrrec de si mateix, Acceptar la pròpia vida, Afectivitat i Sexualitat, El món de les relacions, acompanyament personal i elements de l’acompanyament: la qualitat de relació i la capacitat d’escolta, entre d’altres.