El Centro de Estudios catequéticos de Sevilla reflexiona sobre la importància de la formació religiosa en el context de la pandèmia

22 enero 2021

Per Comunicació 

El Centro de Estudios Catequéticos (CEC), organisme de la Inspectoria Maria Auxiliadora, encarregat des de 1968 de la formació en l’àrea de la catequesi, la pastoral juvenil i l’ensenyament religiós escolar, afronta el 2021 amb el convenciment de la necessitat d’una bona formació en aquests camps per a les generacions d’educadors futurs.

Tot i el context de la pandèmia el claustre del CEC continua amb la seva tasca acadèmica dins de la programació fixada per al curs 2020/21. Entre els diferents moments de coordinació destaca la reunió celebrada el passat 19 de gener on l’equip complet del professorat es va trobar per revisar el desenvolupament dels diferents grups de formació de la Declaració Eclesiàstica de Competència Acadèmica (DECA) per a Educació Infantil i Primària, el curs de «Pedagogia i Didàctica de l’Ensenyament Religiós Escolar» i la posada en funcionament del proper curs d'»Acompanyament per a educadors i animadors de centres educatius i centres juvenils» (nivell 2).

Davant les restriccions sanitàries aplicades a la nova normativa l’equip de professors, molt a desgrat seu, va haver d’aparcar temporalment les aules presencials que tanta vida, proximitat i humanisme transmetien per passar a la formació i l’acompanyament des de les aules virtuals. Tanmateix han sabut adaptar-se i incorporar tots aquells recursos tecnològics, pedagògics i didàctics que s’han acostat als coneixements teològics i pedagògics a les aules fomentant i prioritzant el diàleg, la reflexió compartida i el creixement personal i professional dels alumnes. «Tots desitgem que aquesta situació reverteixi com més aviat millor i puguem tornar a l’ensenyament tradicional però incorporant tot el que hem après en aquesta etapa», comparteixen sobre l’experiència viscuda en aquests primers mesos.

Algunes de les conclusions de la trobada de revisió van girar sobre la combinació de les videoconferències i les nombroses possibilitats que aporta l’ús d’eines com Neadpor, Genially, epuzle, formularis de Google i la plataforma Meet fent grups petits de treball per afavoreix la participació dels alumnes a l’aula virtual. .

Aquestes mesures, que durant 600 hores de formació busquen fer arribar els coneixements teològics bàsics als destinataris, partien de l’observança de la pèrdua de feedback amb els alumnes, ja que la interacció a l’aula presencial és molt més gran. «Les videoconferències per a la nostra pedagogia salesiana no faciliten el diàleg, però sí que és possible utilitzant recursos com els citats anteriorment, on l’alumne se senti més implicat». Afegeixen així també els professors que «els alumnes demanen més presencialitat virtual que formació en línia asincrònica, ja que en ocasions els resulta aclaparadora tota la informació que reben des de la distància».

Els professors, laics i salesians, acostumats a treballar en el camp de l’educació juvenil han demostrat que saben fer arribar aquesta formació amb les seves habilitats i destreses adquirides en el dia a dia treballant al costat dels joves.

També et pot interessar …

Noticia

[deg_elastic_gallery gallery_ids="67731,67728,67721,67576,67626,67636,67637,67638,67647" _builder_version="4.14.5"...