Els delegats de Comunicació aprofundeixen en les eines de planificació i mesurament de continguts a les xarxes socials

15 diciembre 2021

Per Salesians Comunicació

Més de mig centenar de delegats locals de comunicació de les presències salesianes d’Espanya van participar dimarts 14 de desembre al matí en la tercera sessió formativa amb l’objectiu d’aprofundir en les eines de planificació i mesurament de continguts en xarxes socials.

Entre els aspectes tractats es va destacar la importància de les mateixes com una eina clau dins del món digital que han modificat la manera d’interacció i planificació de les presències i entitats salesianes. «Resulta evident que són una eina fonamental que impulsa el nou model de comunicació, aprenentatge i estil pastoral», comentava Carlos Martín, delegat de Comunicació de la Inspectoría Salesiana María Auxiliadora, a la introducció de la sessió.

A causa de l’expansió d’internet, les xarxes socials han esdevingut la principal via de comunicació per als més joves. A més de comentar alguns dels avantatges, hi va haver temps per aturar-se en les tasques principals del gestor de xarxes que ha de vetllar per la creació d’un pla de màrqueting, establir pressupostos detallats per a les accions socials, plantejar accions de valor per assolir els objectius que s’ha marcat l’organització o dissenyar un manual d’actuació en cas de crisi.

«Encara que les xarxes socials proporcionen diferents aspectes positius en l’àmbit educatiu, és indispensable tenir present de la mateixa manera que requereixen massa temps de dedicació», afegia Carlos Martín com un factor a tenir en compte. A partir d’aquest punt de partida, durant la segona part de la sessió, els participants van poder aprofundir sobre Metricool, una  eina que permet analitzar, gestionar i mesurar l’èxit de tots els continguts digitals generats des de les presències i entitats salesianes, de la mà d’Antonino Gómez, de l’equip de comunicació de la delegació.

«T’ofereix tot el que necessites per a la teva estratègia digital en un únic lloc, des d’analítica web i de continguts del teu bloc, mètriques i planificació de les xarxes socials fins a la realització d’estudis de la teva competència i anàlisi i gestió dels teus anuncis online» , explicava. Quines pàgines tenen més èxit, són més visitades i quant de temps hi passen els lectors? Estan funcionant les campanyes? Quines xarxes socials tenen més trànsit? En definitiva, una sessió per analitzar detalladament el trànsit i l’esforç centrat en les xarxes i la web.

Itinerari formatiu en comunicació

Aquesta sessió formativa, coordinada per Salesians Comunicació, està immersa a l’Itinerari formatiu en comunicació proposat per al curs 2021-22 que va en línia amb els objectius inspectorials, on s’insistia en la possibilitat de consolidar la competència en comunicació oferint experiències significatives adaptades a responsables, educadors i destinataris amb sessions formatives presencials i en línia, dins de les propostes de formació contínua de les delegacions, ambients i serveis inspectorials, per donar resposta a les necessitats teòriques i tècniques.

La sessió formativa prevista següent serà la VIII Jornada de Comunicació que es desenvoluparà el 24 de febrer en format on line.

També et pot interessar …

Noticia

[deg_elastic_gallery gallery_ids="67731,67728,67721,67576,67626,67636,67637,67638,67647" _builder_version="4.14.5"...