Per Salesians Comunicació.
Més de 60 delegats locals de comunicació de les presències salesianes d’Espanya van participar durant el matí de dimecres 16 de desembre a la sessió formativa ‘Disseny i planificació de les Jornades de Portes Obertes’ en la qual han fet un recorregut pels diferents elements necessaris i que cal tenir en compte en una casa salesiana durant tot el curs però en concret per a les jornades de portes obertes. Elements relacionats amb l’essència del centre, el posicionament en el sector educatiu, la competència, els públics interns i externs, l’experiència de client o l’elecció de centre que junts tenen com a resultat la captació d’alumnes.
Quatre cases salesianes van ser el reflex de la feina que les Escoles Salesianes realitzen des de fa anys en relació a la captació d’alumnat. Salesians Alacant, Alcalá de Guadaíra, Huesca i Sarrià van explicitar les seves accions concretes per fidelitzar famílies, captar alumnes, realitzar entrevistes en línia o preparar tot un aparador per facilitar la resolució de dubtes a les noves famílies.
En la seva introducció Javier Valiente, delegat nacional de comunicació va destacar l’interès mostrat per les cases salesianes per millorar la comunicació amb l’objectiu principal d’aconseguir notorietat i posicionament. En aquesta ocasió ens centrem en una cosa fonamental que és el màrqueting i les relacions públiques centrant-ho en les Jornades de Portes Obertes.
«L’objectiu és que les famílies es comprometin amb nosaltres, matriculin en el cas de noves famílies o que ens recomanin en el cas de famílies antigues. Per això no necessitem més Likes sinó engagement (compromís) «va explicar l’equip de comunicació de Salesians d’Espanya i, a partir d’aquí, van donar claus i pautes de com aconseguir-ho.
Itinerari formatiu en comunicació
Aquesta sessió formativa, coordinada per les delegacions de Comunicació de la Inspectoria Maria Auxiliadora i la Inspectoria Santiago el Mayor, està immersa en l’Itinerari formatiu en comunicació proposat per al curs 2020-21 que va en línia amb els objectius inspectorials, en els quals s’insistia en la possibilitat d’ adaptar una proposta d’itineraris formatius en comunicació davant el nou escenari digital i en la necessitat d’avançar en estratègies conjuntes de comunicació.
La següent sessió formativa serà la Jornada de Comunicació el proper 24 de febrer que tindrà un format híbrid conjugant la presencialitat i la trobada en línia, de la qual els participants rebran aviat informació.
Totes les sesions es desenvolupen a través de Google Meet i són gravades per posar-les a disposició de tots els delegats de comunicació.