ESTUDIO DE LA PARAULA | CICLE B – XV DIUMENGE DE DURANT L’ANY

7 julio 2021

Proposta de Lectio Divina personal (o en grup)

XV DIUMENGE DE DURANT L’ANY Cicle B (Mc 5,21-43)

 

 

PREGÀRIA

Creiem que estàs enmig nostre, Pare, i en el nostre interior;

creiem que l’Esperit del teu Fill ens impulsa.

Et demanem que no deixem d’estar oberts a l’Esperit,

i que sapiguem escoltar les seves insinuacions.

Que vingui sobre nosaltres el teu Esperit

perquè ens ajudi a conèixer més el teu Fill

a través de la Paraula que ara escoltarem.

(B) PASSES PER A LA MEDITACIÓ

  1. LLEGEIX…

Què diu el text?

Atén a tots els detalls possibles. Imagina l’escena. Destaca tots els elements que et criden l’atenció o que et són molt significatius. Gaudeix de la lectura atenta. Pren nota de tot el que adverteixis. Per comprendre el text et poden servir els comentaris que t’oferim a continuació.

Text (Mc 6, 7-13)

En aquell temps, Jesús cridà els dotze i començà d’enviar-los de dos en dos. Els donà poder sobre els esperits malignes i els recomanà que, fora del bastó, no prenguessin res per al camí: ni pa, ni sarró, ni diners, ni un altre vestit, i només les sandàlies per calçat. I els deia: «A la primera casa on us allotgeu, quedeu-vos-hi fins que marxeu d’aquell lloc. Si en un lloc no us volen rebre ni escoltar, a l’hora de sortir-ne, espolseu-vos la terra de sota els peus, com una acusació contra ells.» Els dotze se’n van anar i predicaven a la gent que es convertissin. Treien molts dimonis i ungien amb oli molts malalts, que es posaven bons.

Comentaris:

Segons el text de Mc 3 14-15, el grup dels dotze va ser instituït perquè li acompanyessin i per a enviar-los a predicar, amb poder d’expulsar als dimonis. A ell l’han acompanyat ja suficient temps. Han escoltat el seu ensenyament en paràboles i les seves explicacions complementàries. Han presenciat els seus miracles. Ara han d’emprendre la segona fase del programa, predicant la conversió i donant a conèixer l’oferta divina de salvació. Per a això reben unes instruccions, que conserven el seu sentit i valor en tot temps i lloc. Poden reduir-se a una: han d’anar proveïts abundantment de falta de seguretats. Els enviats que confiïn més en el seu propi equipament que en la força del missatge a comunicar perdran la seva credibilitat.

  1. MEDITA…

Què em diu Déu a través del text?  Atén al teu interior. A les mocions (moviments) i emocions que sents. Algun aspecte et sembla dirigit per Déu a la teva persona, a la teva situació, a alguna de les teves dimensions? 

Suggeriments:

“El missioner de Marc és: un seguidor o seguidora de Jesús de Natzaret que es viu en camí…”

“Està sempre vinculat a qui l’envia per garantir la fidelitat i la veracitat del missatge.”

  • “El Senyor és la meva força”
  • “El Senyor és la meva salvació”
  1. COMTEMPLA I PREGA…

Què li dius a Déu gràcies a aquest text? Què et mou a dir-li? Peticions, lloança, acció de gràcies, perdó, ajuda, entusiasme, compromís? Parla amb Déu…

Suggeriments:

Senyor, no deixis mai de cridar-me i d’enviar-me.

En la teva crida i en la teva missió està tot allò que em fa

ser qui sóc, per això et dono gràcies.

  1. ACTUA…

A què et compromet el text? Què ha mogut la pregària en el teu interior? Quin ensenyament hi trobes? Com fer efectiu aquest ensenyament?

  1. COMPARTEIX…

Si la Lectio es fa en grup, podeu compartir amb senzillesa allò que cadascú ha descobert, per tal d’enriquir el grup.

  1. DÓNA GRÀCIES…

Pots acabar aquest moment amb una pregària: expressa a Déu quelcom viscut, dóna-li gràcies per allò que t’ha manifestat, i demana a l’Esperit que et faci passar de la Paraula a la vida.

 

Gràcies, Pare, pel que m’has revelat amb aquesta Paraula,

ajuda’m a progressar en el coneixement del teu Fill Jesús

i fes-me dòcil a l’acció de l’Esperit en la meva vida.

 

Font Pregaria: Evangeli al dia 2019 Ed. CCS