L’estreta convivència que durant tot el confinament han experimentat la majoria de les famílies ha provocat que nombroses qüestions educatives ocupen en l’actualitat un lloc de privilegi. Amb el ferm convenciment d’ajudar a les famílies, ja que moltes d’elles s’han vist completament desbordades amb els xiquets a casa durant tot el dia, el jove professor del col·legi salesià «La nostra Senyora del Carmen» de *Utrera, Manuel García, ha creat una sèrie de podcasts per a oferir tot tipus de consells als pares, que els ajuden a suportar de la millor manera possible aquesta situació.
La proposta compta ja amb quasi una desena de capítols i es complementa també amb un canal de YouTube. Segons compte el jove professor, en declaracions a COPE Utrera (98.1 FM), «des del nostre centre una de les pautes més importants que ens van suggerir des del principi del confinament és que havíem d’intentar que els xiquets anaren autònoms, que no depengueren tant dels pares per a fer els seus deures». I és que aquest ha sigut un dels principals problemes que han aparegut en aquesta nova realitat en la qual estem immersos, el fet que molts pares s’han vist obligats a ajudar els seus xiquets a fer la seua tasca diària mentre havien de seguir *teletrabajando, una cosa realment difícil de compaginar.
Per tant, segons aquest docent, la situació viscuda ha posat de manifest que «som nosaltres mateixos els que fem en l’actualitat que els xiquets d’ara requerisquen major atenció que abans. Hem de centrar-nos tots a aconseguir que els xiquets siguen autònoms com més prompte millor».
La interrupció abrupta del curs acadèmic va provocar que els professors perderen el contacte directe amb els alumnes, per la qual cosa Manuel García va decidir posar en marxa aquest projecte per a poder seguir prop dels seus alumnes i dels pares. A través d’aquests programes de ràdio, el professor utrerà ha convidat a diferents especialistes per a abordar temes com la necessitat d’establir horaris concrets per als més xicotets, com evitar els enuigs injustificats o consells per a millorar la postura quan els xiquets passen tantes hores asseguts a casa. Per aquest podcast han desfilat ja psiquiatres, professors i traumatòlegs, sempre amb l’objectiu de servir de guia per als pares més desconcertats que, de la nit al dia, van passar de treballar en l’oficina a haver de fer-ho tots els dies a casa i amb els seus fills també en la llar sense la possibilitat d’anar a classe.
Les famílies de dins i fora de Utrera, a poc a poc estan coneixent la proposta que ha brindat en les xarxes Manuel que, aprofitant les noves tecnologies, vol servir d’ajuda en temps complicats. Un període especial de confinament en els domicilis, que el professor estima que «ha vingut molt bé perquè les famílies coneguen millor als seus fills. Les primeres setmanes va ser tot més aclaparadora i complicat, però després crec que ha anat millorant l’organització».
De moment, la iniciativa d’oferir consells a les famílies en format radiofònic està oferint molt bons resultats, tot això en un curs molt especial en el qual enguany les habituals qualificacions i notes han deixat de tindre la importància tradicional. «Enguany les notes no és el més important, el crucial és tot el que han aprés els xiquets a casa durant el confinament. Molts han aprés per exemple a cuinar, a conversar amb els seus pares i han passat a ser partícips de les decisions que pren la família», compte Manuel.
Així, aquest professor utrerano, gràcies a les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies, ha posat en marxa un bonic projecte educatiu que li permet estar prop dels seus alumnes ja que, com ell mateix explica, «el que és docent per vocació troba a faltar el col·legi presencial i els xiquets també tiren molt de menys als seus companys i als seus professors, i aquesta és una manera de seguir en contacte amb ells».